The king of hobbies and the hobby of Kings

Contact us:*e-Mail: office@stampland.net*|*Tel.: +4-0722.714.394*|*Fax: +4-0318.166.897*|*Yahoo ID: laszlo_kallai

Best view with Mozilla Firefox

Tuesday, February 5, 2008

Cine ne-a furat Capul de bour

inEDITOTIAL
Aliud ex alio malum gignitur.
„Capul de bour” nu mai aparține României și românilor. „Capul de bour” nu mai face parte din istoria românilor și din istoria filateliei românești. Nici măcar pe acest blog nu mai avem voie să folosim această sintagmă. „Capul de bour” a fost înstrăinat de o societate comercială. De Compania Națională „Poșta Română” SA care în acest moment este prorietarul mărcii înregistrate „Cap de bour”. Marca înregistrată este un nume, termen, simbol sau desen ori o combinație a acestora menit să individualizeze bunurile sau serviciile unui comerciant și să le diferențieze de cele ale concurenței fiind singurul mijloc de a cuceri și păstra clientela. Marca „Cap de bour” a fost înregistrat de Poșta Română la clasele 14 (metale prețioase și aliajele lor și produse din aceste materiale sau placate, necuprinse în alte clase; giuvaergerie, bijuterie, pietre prețioase, ceasornicărie și instrumente de cronometrat), 16 (hârtie, carton și produse din aceste materiale, necuprinse în alte clase; produse de imprimerie; articole pentru legătorie; fotografii; papetărie; adezivi «substanțe de lipit» pentru papetarie sau menaj; materiale pentru artiști; pensule; mașini de scris și articole de birou «cu excepția mobilierului»; materiale de instruire sau învățământ «cu excepția aparatelor»; materiale plastice pentru ambalare «necuprinse în alte clase»; cărți de joc; caractere de tipografice; clișee), 18 (piele și imitații de piele, produse din aceste materiale necuprinse în alte clase; piei de animale; cufere și valize; umbrele, umbrele de soare și bastoane; bice și articole de șelărie), 25 (îmbrăcăminte, încălțăminte, pălării), 33 (băuturi alcoolice «cu excepția berii»), 35 (publicitate; gestiunea afacerilor comerciale; administrație comercială; lucrări de birou; constituire baze de date) și 41 (educație; instruire; divertisment; activități sportive și culturale).
În acest context, sintagma „Cap de bour” nu mai poate fi folosit, practic, în nici o activitate filatelică. Literatură de specialitate este nevoită să recurgă la subterfugii pentru a publica studii sau alte materiale de presă care se referă la primele două emisiuni filatelice românești. Ba mai mult, nici un filatelist nu poate nota pe exponatul său cuvintele respective. Nu glumesc, este o realitate juridică, conform legislației în vigoare acest drept este deținut în exclusivitate de Poșta Română, marca „Cap de bour” fiind înregistrată pentru activitățile din clasa 41 - educație; instruire; divertisment; activități sportive și culturale. Cei care încalcă această regulă riscă să ajungă în fața judecătorilor și să fie condamnați să plătească despăgubiri către CN „Poșta Română” SA.

p.s - în treacăt să fie spus, CN „Poșta Română” SA este prorietarul a 39 de mărci înregistrate, printre care și „Porto Scrisorii”, „EFIRO 2008” și „Mandat poștal”.

13 comments:

  1. Informatie de senzatie!!!
    Intrebarea mea este, ce se va intampla cu exponatele romanesti care au in componenta piese din cele doua emisiuni de Cap de bour, sau piese din emisiunile comemorative care contin imaginea acestor marci?
    Federatia Filatelica ce poate sa faca in acest caz?

    ReplyDelete
  2. Fara discutie este o informatie de senzatie si, cred eu, fara precedent. Vinovatii sunt, in primul rand, cei de la OSIM, care au acceptat sa inregistreze marca. Legea este foarte clara in privinta inregistrarii unor nume cu caracter istoric, geografic etc. Un al doilea vinovat este conducerea Federatiei care nu s-a informat la timp si nu a deschis proces pentru anularea inregistrarii marcii.
    (Am verificat la Oficiul de Marci din Anglia, Penny black nu este o marca inregistrata.)

    ReplyDelete
  3. dar cum poate fi "poprit" la OSIM un substantiv comun sau un grup de cuvinte comune? asta-nseamna ca daca maine "retin" cuvintele "politie", "amenda", "circulati" sau "trage pe dreapta" apoi pot sa rad in nasul cuiva? hahaha

    apoi, capul de bour e si pe stema Moldovei, abia astept sa-l vad iar pe Voronin cum infiereaza "imperialsimul sovin romanesc". asta da lovitura!

    ps. dar parca posta romana e scoasa acum la mezat! ma rog, la privatizare...

    [in cazul in care acest comentariu apare de doua ori, stergeti duplicatul va rog, mersi]

    ReplyDelete
  4. Orice filatelist in calitate de parte civilmente are dreptul sa ceara in instanta anularea inscrierii marcii respective.

    ReplyDelete
  5. Poate ne spune dl. Pascanu si dl. Bartoc cati bani au luat sa taca si romanii sa piarda un brand national!

    ReplyDelete
  6. Stimate domn, coleg in ale filateliei.
    Ma ingrozesc.
    Totushi, poate... poate. Oriunde in lume filatelishtii ishi respecta marca, tzara, clubul si societatea din care fac parte.
    Nu shtiu ce sa cred.
    Va urez multa sanatate, putere de munca shi impliniri personale shi profesionale.
    Cu respect
    Catalin

    ReplyDelete
  7. Rămâne de căzut cum stă chestia asta. Greşeala este a celor de la OSIM, mâine-poimâine ne putem trezi că o să înregistreze un cretin şi drapelul naţional sau stema ţării. Totuşi, legea este destul de clară în această privinţă.
    Trebuie văzut totuşi cine este cel din Poştă care a făcut această solicitare de înregistrare. Dacă este Poşta mare, nu cred că ar fi nici un fel de problemă, dar dacă este SA-ul căpuşă Romfilatelia, atunci se cam schimbă datele problemei. Haideţi să facem săpături, să vedem ce se întâmplă.

    ReplyDelete
  8. Este vorba despre Compania Nationala Posta Romana SA. Romfilatelia are alte marci inregistrate.
    Si de ce nu este o problema daca e vorba de CNPR? Ei au scutire? Ei au voie sa ia o bucatica din istorie filateliei?

    ReplyDelete
  9. Oameni buni, de ce va agitati? Lepnard Pascanu are documentatia de doi ani de zile. De atata timp stie de acest fapt. Nu a facut nimic, din cate tin minte nici macar inrevista Filatelia nu a publicat vreun articol.
    Nu ma-s mira sa fi facut mana in mana cu cei de la Posta (sa nu uitam ca la vremea respectiva inca nu s-au certat pe ciolan).

    ReplyDelete
  10. Nu mai dezinformati dand vina pe dl Bartoc sau dl Pascanu - eu cred ca chiar dvs va ocupati cu chestii de astea si dupa aceea aruncati vina pe dansii - pt anonimul din 5 feb 19:14 si6 feb 12:12

    ReplyDelete
  11. Dl Pascanu stie de acest articol? Daca da de ce nu de nici o explicatie? Dumnealui stie de aceasta problema inca din primavara anului 2006. De ce taci?

    ReplyDelete
  12. Probabil ca membrii OSIM au toti capete de bouri

    ReplyDelete
  13. Domnilor colegi,
    }n primul rând, nu uitaţi că timbrul este, în primul rând, un produs al Poştei. Pentru cine are impresia că timbrele sunt făcute pentru filatelişti, atunci să ne lase!!! Aşa s-au născut toate monstruozităţile Romfilateliei: produse realizate special pentru colecţionari!
    Nu uitaţi că timbrul, plicul de corespondenţă, ştampila, toate acestea trebuie mai întâi să îndeplinească serviciul poştal pentru care au fost create. Numai după aceea, pot fi şi obiecte de colecţie pentru filatelişti. Toată grămada de ştampile ocazionale, toate minunile de plicuri şi cărţi poştale sunt doar nişte făcături ordinare, pe post de etichete, căci nu prea au multe de împărţit cu serviciul poştal...
    Nu ştiu de unde a apărut acest curent... împotriva poştei (că sunt şi acolo o grămadă de indivizi care n-au avut loc în altă parte - nu contest), dar înregistrarea mărcii pentru primul timbru cred că este o chestie absolut normală. Ia uitaţi-vă (pentru cine ştie unde să se uite) cum au procedat poştele naţionale din principalele ţări, apoi cred că se pot emite şi alte judecăţi.
    Am observat că a întrebat cineva dacă înregistrarea la OSIM a fost făcută de cei de la Poştă sai de Romfilatelia (cu a sa "dudă" celebră) - poate că această întrebare a avut rostul ei. Este clar că madam ... (mi-e silă şi să-i scriu numele) va face tot ce îi va sta în putinţă să saboteze orice acţiune legată de EFIRO 2008 (aşa după cum a afirmat în numeroase rânduri, în faţa multor persoane). Dacă ar fi înregistrat ea marca la OSIM, era o confirmare a încercării de blocare a oricărei... da' nu ştiu de ce tot explic atâta!
    Măi, oameni buni, pe ce lume trăiţi?

    ReplyDelete

Google PageRank CheckerFree counter and web statsClicky Web Analytics