The king of hobbies and the hobby of Kings

Contact us:*e-Mail: office@stampland.net*|*Tel.: +4-0722.714.394*|*Fax: +4-0318.166.897*|*Yahoo ID: laszlo_kallai

Best view with Mozilla Firefox

Tuesday, April 7, 2009

Ford și fordismul

Henry Ford (n. 30 iulie 1863- d. 7 aprilie 1947) a fost fondator al industriei americane de automobile, a întemeiat Ford Motors Company (1903), autor al unui nou mod de organizare a producţiei industriale, cunoscut sub denumirea de fordism.
Henry Ford s-a născut pe data de 30 iulie 1863, în districtul Wayne, Michigan. Fiul unor emigranţi irlandezi, Mary şi William Ford, care s-au stabilit la o ferma în Dearborn, îşi ajută tatăl cu gospodaria, şi urmă şcoala într-o clădire cu o singură clasă. Cu toate acestea, Ford nu a fost atras nici de şcoală, nici de viaţa de la fermă, şi la vârsta de 16 ani, a plecat la Detroit pentru a-şi găsi o slujbă.
S-a angajat ucenic la un atelier auto, unde a învaţat totul despre motorul cu ardere internă. După câţiva ani în care a învăţat această meserie, Ford s-a întors la ferma, la familia sa, şi a lucrat part-time pentru Westinghouse Engine Company. Ford şi-a deschis propriul atelier auto la ferma sa şi a început să repare motoare şi maşini. În această perioadă, Ford s-a îndragostit de Clara Bryant, cu care s-a căsătorit în 1888.
Henry Ford, după câteva experimentări cu vehicule power-driven el s-a dus în 1890 în Detroit şi a lucrat ca mecanic şi inginer la Edison Company. Ford va continua să lucreze în timpul său liber iar în 1896 va finaliza primul său automobil. Renunţând la Edison Company în 1899 el va deschide Detroit Automobile Company.
Un dezacord cu asociaţii l-a lăsat pe Ford să organizeze în 1903 o companie Ford Motor Company în parteneriat cu Alexander Malcomson, James Couzens, şi fraţii Dodge. În 1907 el va cumpăra stocurile asociaţilor săi, astfel că familia Ford va rămâne la puterea companiei.
Când, în 1903, Henry Ford şi-a deschis afacerea de la Detroit, tot ce-şi dorea era să producă şi să vândă maşini. Şi timp de 19 ani a vândut numai un singur fel de maşină: cunoscutul Model T. Dar într-un număr impresionant: 15.500.000, jumătate din producţia mondială. Linia sa de asamblare, de-a dreptul revoluţionară, i-a permis să vândă maşinile la un preţ la care putea să aibă acces o familie americană cu venituri medii. Celebrul constructor de automobile a reuşit performanţa de a dubla salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. Ceea ce până atunci era doar o jucărie pentru capriciile celor bogaţi a devenit, graţie lui Henry Ford, o necesitate a vieţii cotidiene, fericind lumea cu autostrăzi, staţii de benzină şi ambuteiaje. Prin diferite optimizări, în special la linia de ansamblare, prin realizare unor standarde pentru maşini, Ford a reuşit să o ia înaintea celorlalţi competitori cu o maşina ieftină, standardizată.

No comments:

Post a Comment

Google PageRank CheckerFree counter and web statsClicky Web Analytics