The king of hobbies and the hobby of Kings

Contact us:*e-Mail: office@stampland.net*|*Tel.: +4-0722.714.394*|*Fax: +4-0318.166.897*|*Yahoo ID: laszlo_kallai

Best view with Mozilla Firefox

Tuesday, September 22, 2009

Train à grande vitesse

TGV sau tren de mare viteză (franceză train à grande vitesse) este un tren automotor electric care poate circula cu viteză mare (270 sau 320 km/h), dezvoltat de Societatea Naţională a Căilor Ferate Franceze (SNCF) şi construit de societatea Alstom. Termenul a fost generalizat şi se referă şi la totalitatea sistemului feroviar constituit din aceste trenuri şi liniile dedicate. "TGV" este o marcă înregistrată a SNCF.
În urma unor teste efectuate cu două trenuri de preserie, prima comandă a fost livrată pe 25 aprilie 1980. Serviciile TGV între Paris şi Lyon au fost inaugurate pe 22 septembrie 1981. Categoria vizată iniţial erau călătorii de afaceri între cele două oraşe. Durata traseului, mult mai mică decât cu trenul clasic, a dus la câştigarea unei importante cote de piaţă în defavoarea automobilului şi avionului. Inovaţiile aduse de acestă linie erau nu numai de ordin tehnic, ci şi comercial, prin reducerea complexităţii tarifelor, obligativitatea rezervărilor şi, mai târziu, introducerea serviciului la ore fixe.
Pe 26 februarie 1981, TGV a obţinut un prim record de viteză pe linia LGV Sud-Est la 380 km/h. Acest record, care a fost obţinut în prezenţa a numeroşi jurnalişti, avea ca scop să liniştească publicul larg, demonstrând faptul că viteza de 260 km/h putea fi atinsă în siguranţă. Pe 12 decembrie 1988, SNCF a ameliorat (neoficial) acest record rulând trenul TGV PSE 88 la 408,4 km/h pe linia Sud-Est.
Recordul acual de viteză este de 574,8 km/h, stabilit la 3 aprilie 2007 pe linia de mare viteză Est, cu o ramă de încercare de doar trei vagoane (în loc de zece). (Japonia deţine recordul mondial de viteză la trenuri cu sustentaţie magnetică) cu 581 km/h.

No comments:

Post a Comment

Google PageRank CheckerFree counter and web statsClicky Web Analytics