The king of hobbies and the hobby of Kings

Contact us:*e-Mail: office@stampland.net*|*Tel.: +4-0722.714.394*|*Fax: +4-0318.166.897*|*Yahoo ID: laszlo_kallai

Best view with Mozilla Firefox

Friday, January 25, 2008

Noi emisiuni filatelice

SC Romfilatelia SA a pus în circulație două noi emisiuni.
Prima este o serie de șase mărci, având ca tematică ciupercile. Această emisiune prezintă şase specii de ciuperci, comestibile şi necomestibile (Burete şerpesc şofraniu, Râşcov, Zbârciog, Bureţi porceşti, Zbârciog gras, și Vineţica focului).
Cea de a doua emisiune este „AVIAŢIE - 100 de ani de la primul zbor pe distanţa de peste 1000 m în circuit închis”.„ În urmă cu o sută de ani, pilotul Henri Farman a reuşit să acopere, în zbor, un circuit închis cu puţin peste o milă lungime.

Henri Farman (1874-1958), a fost un aviator, proiectant şi fabricant de avioane francez de origine engleză. Era fiul unui jurnalist englez care lucra în calitate de corespondent al unui ziar englez în Franţa.

După ce a studiat artele la faimoasa École des Beaux Arts, s-a simţit atras de numeroasele invenţii mecanice ce apăreau la sfârşitul secolului al XIX-lea, cum erau bicicleta şi automobilul. Astfel, devine campion de ciclism, dar participă şi la competiţii automobilistice pentru Renault. După o lungă perioadă de refacere, ca urmare a unui accident auto, renunţă la competiţiile de pe şosea, alegând noua realizare a tehnicii şi anume, avionul. Cumpără un avion biplan, cu elice propulsoare, realizat de Gabriel Voisin pe care-l va denumi Voisin-Farman I, cu care efectuează un prim zbor în 1907. Chiar dacă va sta în aer mai mult decât era prevăzut de către constructorul avionului, el va aduce modificări acestuia (Voisin-Farman I bis) pentru ca, în ianuarie 1908, să realizeze un zbor de peste un kilometru, performanţă nerealizată până atunci. În acelaşi an, Farman este şi autorul primului zbor cu pasager din Europa.

În 1909 înfiinţează, lângă Versailles, propria fabrică de avioane, unde primul avion construit va purta numele de Type III.
În 1914 începe producerea faimoaselor Farman F-40 „Horace“, un biplan cu elice propulsoare care s-a aflat în dotarea mai multor armate, printre care şi cea a României. Un alt avion, modelul Goliath din seria avioanelor Farman, a fost primul avion de pasageri din lume de distanţă lungă care a zburat regulat pe ruta Paris - Londra începând cu luna februarie a anului 1919.

Ca o recunoaştere a meritelor sale excepţionale, în 1919, Henri Farman a devenit cavaler al Legiunii de Onoare.” – spun cei de la Romfilatelia.

1 comment:

  1. Interesanta emisiunea de ciuperci COMESTIBIL. este in linia moderna: totul se face exclusiv pe calculator. o fi primit bani pentru ea cel care a butonat calculatorul? etichete. despre limba romana nu te poti pune cu cei de la posta. au propria lor interpretare. si nu sunt la prima abatere. cum cred ca vor persevera. dar se pare ca nu mai intereseaza pe nimeni. nici pe vajnicii luptatori de la filatelie care de dragul duducii accepta orice siluire a pasiunii lor declarate. bahhh..

    ReplyDelete

Google PageRank CheckerFree counter and web statsClicky Web Analytics