The king of hobbies and the hobby of Kings

Contact us:*e-Mail: office@stampland.net*|*Tel.: +4-0722.714.394*|*Fax: +4-0318.166.897*|*Yahoo ID: laszlo_kallai

Best view with Mozilla Firefox

Saturday, July 14, 2007

dr. Dragoteanu se revoltă

La doar o zi după ce a comunicat retragerea sa din funcţia de asistent juriu, dr. Mircea Dragoteanu a aflat că toate cele patru exponate înscrise de el au fost refuzate. În urma acestui afront clujeanul s-a adresat filateliştilor români.

Stimate Doamne şi Stimaţi Domni,

Asta-seara (n.r. - 11 iulie a.c.) mi-a parvenit de la Bucureşti lista cu exponatele româneşti admise în mod provizoriu la expoziţia EFIRO 2008.
Am constat cu stupefacţie că toate cele 4 (patru) exponate pe care le-am înscris pentru admitere la EFIRO 2008, împreuna cu soţia mea, două de 8 panouri şi două la clasa un panou (totalizând deci 18 panouri), medaliate fiecare cu aur în trecut, însumând 14 (paisprezece) medalii de aur, au fost RESPINSE de comitetul a cărui componenţă nu o cunosc.
Întrucât valoarea exponatelor nu putea fi contestată nici de cel mai incompetent comitet, am bănuiala că pretextul respingerii ar fi o presupusă calitate a mea de asistent de juriu la EFIRO 2008.
Menţionez însă că orice legătură a acestor respingeri cu funcţia de asistent de juriu la EFIRO 2008 trebuie exclusă.
Acum câteva săptămâni am fost SOLICITAT de conducerea FFR reprezentată de preşedintele Leonard Paşcanu SĂ ACCEPT SĂ FIU PROPUS ca asistent de juriu la EFIRO 2008 - clasa istorie postală "întrucât România nu are în acest moment o altă persoană care să îndeplinească coondiţiile cerute de funcţia respectivă".
Nu s-a menţionat ÎN NICI UN FEL incompatibilitatea între calitatea de ASISTENT (nu membru!) de juriu (deci fără drept de vot sau de participare la jurizarea efectivă a exponatelor) şi cea de expozant.
Ulterior, pe data de 4 iulie a.c., la sediul FFR, (unde m-am prezentat pentru un cu totul alt motiv - ridicarea celor două exponate care participaseră la EFIRO 2007) mi s-a sugerat spre stupefacţia mea şi pentru prima dată de catre preşedintele FFR, dl. Leonard Paşcanu, şi de către ing. Alexandru Bartoc (în acel moment după ştiinţa mea preşedinte al comisiei care urma să evalueze admiterea exponatelor româneşti la EFIRO 2008), că ar putea exista o incompatibilitate între postura de asistent de juriu şi cea de expozant la o expoziţie sub patronaj FIP.
Mi s-a solicitat să optez între a fi expozant sau a participa ca asistent în juriu, deşi nici atunci şi nici măcar până în acest moment nu mi s-a comunicat că aş fi fost nominalizat pentru această din urmă funcţie. Am cerut ferm să mi se menţină calitatea de expozant şi să se oprească orice demersuri pentru a activa ca asistent de juriu sau în orice alta funcţie la EFIRO 2008.
Toate cele 4 exponate înscrise de noi la EFIRO 2008 reflectă capitole importante ale filateliei româneşti şi sunt UNICE ÎN LUME, domeniul respectiv neputând să fie reprezentat de altcineva la aceasta expoziţie mondială organizată de România sau oriunde în altă parte. Absenţa lor de la EFIRO 2008 ar fi realmente o batjocură la adresa celor care mai iubesc înca filatelia românească.
La orice altă expoziţie ulterioara accept cu plăcere să mă prezint ca asistent de juriu, la EFIRO 2008 este însă vitală reprezentarea corespunzătoare a ROMÂNIEI şi a istoriei sale reflecată în filatelie, motiv pentru care am cerut şi cer defintiv şi irevocabil să nu fiu nominalizat în nici o funcţie care nu îmi permite să particip ca expozant.
Mi s-au dat asigurări de către cei doi înalţi reprezentanţi ai filateliei româneşti implicaţi în organizarea EFIRO 2008 că voi rămâne expozant, urmând să fie informate forurile competente privind imposibilitatea participării mele în aceste condiţii la EFIRO 2008 ca asistent de juriu.
Din surse neoficiale am aflat în zilele din urmă că dl. Alexandru Bartoc nu a mai participat la selecţia exponatelor; nu cunosc ce demersuri s-au întreprins după 4 iulie a.c. la FFR privind cererea mea de a nu-mi mai fi periclitată în nici un fel participarea ca expozant la EFIRO 2008.

Vă rog prin urmare ca în funcţie de calitatea oficiala pe care o aveţi în privinţa organizării EFIRO 2008 să solicitaţi repunerea în discuţie a admiterii celor 4 exponate RESPINSE ÎN ACEST MOMENT şi anume:

1. DRAGOTEANU GEORGIANA-SIMONA
Transylvania 1944 - 1945 (clasa filatelie tradiţională - 8 panouri)
(The exhibit shows the local issues of the North Transylvania countries under Sovietic Administration end of WW II Târgu-Mureş, Odorhei, Oradea, Sălaj, Sighet
(Gold/Hunphilex 2000, Gold/Hunfila 2002. Gold/EFIRO 2004) - în total 5 medalii de aur în palmares

2. DRAGOTEANU MIRCEA
Carpatian mountains local postal services - Hungary & Romania (clasa istorie postală, în total 7 medalii de aur, din care una la nivel FIP la World Stamp Championship - Singapore 2004)
(The exhibit slows the postal history of local posts Home Rinne, Bistra and Măgura (1894 - 1939)
(Gold/Singapore 2004, Gold/EFIRO 1998)

3. DRAGOTEANU GEORGIANA-SIMONA
Năsăud County and Municipal revenues used in February, april 1945, during soviet army administration in northern Transilvania (clasa fiscale - un panou)
(The exhibit present emergency WW II revenues of Nasaud county in Northern Transilvania
used in 1945 under Red Army administration)
(Aur/EFIRO 2007)

4. DRAGOTEANU MIRCEA
Last local Stamps issue of HOHE RINNE Hotel Post (1924) (clasa filatelie tradiţională -1 panou)
(The exhibit present proofs, varieties, erors and postal usage of the last HOHE RINNE (Păltiniş) hotel post issue)
(Aur/EFIRO 2007)

Menţionez încă o dată că exponatele RESPINSE au caracter de unicat (la temele TRANSILVANIA de NORD 1944-45 şi POŞTELE LOCALE BISTRA, MĂGURA, HOHE RINNE prezentate în cele 4 exponate materialul expozabil este de departe cel mai bun din lume, incluzând multe zeci de piese unice şi alte câteva sute rarisime) şi acoperă domenii sensibile şi cu mare impact din istoria însăşi a României.
În cazul menţinerii acestei situaţii aberante de excludere de la o expoziţie vitală pentru filatelia românească şi importantă pentru imaginea internaţionala a ROMÂNIEI a unor astfel de exponate, prin incompetenţa sau aranjamentele unor factori importanţi implicaţi în organizarea EFIRO 2008, îmi rezerv dreptul de a sesiza cele mai înalte instanţe culturale şi politice ale statului român.
Cu mulţumiri anticipate şi deosebită stimă,
dr. med. Mircea Dragoteanu
doctor în medicină
inginer electronist
licenţiat în jurnalistică al UBB

1 comment:

  1. Dragă Mircea, stai liniştit că nu eşti singur!...

    ReplyDelete

Google PageRank CheckerFree counter and web statsClicky Web Analytics