The king of hobbies and the hobby of Kings

Contact us:*e-Mail: office@stampland.net*|*Tel.: +4-0722.714.394*|*Fax: +4-0318.166.897*|*Yahoo ID: laszlo_kallai

Best view with Mozilla Firefox

Friday, November 27, 2009

Povestea unui Mauritius albastru din România

Celebrul timbru Mauritius, scos la vânzare cu două milioane de euro

Unul dintre cele 12 timbre Mauritius, cele mai rare din lume, estimate de colecționari ca fiind cele mai valoroase, se află la un colecționar din Brăila, care s-a hotărât să îl scoată la vânzare cu prețul de două milioane de euro.
Celebrul timbru Mauritius este deținut la Brăila de președintele Asociației Filatelice "Dunărea", Ion Ivan, în vârstă de 61 de ani, care a declarat pentru AGERPRES că, "după 32 de ani de analiză a problemei", a luat decizia de a scoate la vânzare acest timbru, pentru care se bat marii filateliști ai lumii.
"Din 1977, de când am acest timbru, studiez problema. Mi-am făcut căsuță la bancă și l-am depus acolo. Eu sunt colecționar, eu cumpăr, nu vând, de aceea mi-a fost foarte greu să iau această hotărâre. Nu sunt muritor de foame. Anul trecut am avut o ofertă de 5,5 miliarde lei. Persoana respectivă mi-a spus să nu mă supăr, dar numai atât poate să îmi dea pe el. Nu puteam să îl jignesc, i-am spus doar că refuz. Banul lui, marfa mea. Timbrul valorează două milioane de euro ca pictură în miniatură. Anul trecut, la Viena, s-a vândut unul cu 3,3 milioane de euro", a spus Ivan.
Ion Ivan a moștenit pasiunea de colecționar de la tatăl său, Vasile Ivan, care a trăit 109 ani și a fost unul dintre apropiații Regelui Ferdinand, și tot de la tatăl său a moștenit și timbrul Mauritius.
"Am moștenit pasiunea de la tatăl meu, care a trăit în ultima parte a vieții la Căldărușa. De la el am moștenit și cele mai valoroase timbre, inclusiv celebrul Mauritius, emis în insula cu același nume, la 1847, pe vremea Reginei Victoria", a afirmat colecționarul.
Brăileanul a mai spus că, în momentul de față, un nepot de-al său lucrează la realizarea unui site, unde vor fi prezentate toate detaliile legate de timbrul Mauritius și modalitatea de achiziționare a acestuia, deoarece "este nevoie de anumite explicații, pentru a putea vinde timbrul realizat ca pictură în miniatură".
Ion Ivan deține sute de lucrări de artă, piese importante de numismatică, medalistică și cartofilie, milioane de timbre poștale și cărți poștale vechi de peste un secol, precum "Piuă de măcinat pietre de aur" sau "Casa nașterii Regelui Matei Corvin".
"De la fiecare piesă colecționată înveți ceva”, spune Ion Ivan, care este mâhnit că nu poate transmite pasiunea pentru colecționat tinerei generații, mai ales că "piesele pe care le colecționezi nu-ți lasă niciodată mintea să ruginească, iar colecțiile sunt cele mai nobile hobby-uri".
Timbrul Mauritius a fost emis în fosta colonie britanică, iar până astăzi s-au mai păstrat doar 12 exemplare estimate de colecționari ca fiind cele mai valoroase din lume.
Faima sa se datorează greșelii gravorului Joseph Barnard, care în timp ce grava plăcile, în 1847, în loc de cuvintele "Post paid" (franco) a aplicat pe timbru inscripția "Post Office".
Cum Mauritius era în acele vremuri o colonie britanică, timbrele cu efigia reginei britanice Victoria au ajuns în numeroase destinații din lume și au făcut insula celebră. (Agerpres)

No comments:

Post a Comment

Google PageRank CheckerFree counter and web statsClicky Web Analytics